Karczma

: Function ereg() is deprecated in /home/virt5975/domains/cob-bg.pl/public_html/saradush/pliki/mysqli.php on line 30.

Notice: Undefined offset: 8192 in /home/virt5975/domains/cob-bg.pl/public_html/saradush/includes/common.inc on line 612

Notice: Undefined offset: 8192 in /home/virt5975/domains/cob-bg.pl/public_html/saradush/includes/common.inc on line 619

Grimuar Wniosków i Propozycji (Strona Ligi)

Temat przeznaczony na ewentualne propozycje dotyczące strony Ligi (i Ligi jako takiej również)...


Regulamin Ligi

Witam!
Oto nowa, prawdopodobnie ostateczna wersja regulaminu polskiej ligi Baldrur's Gate II organizowanego przez klan Chlidren of Bhaal, którego kolejna edycja planowana jest na przyszły rok. Regulamin jest już również w Saradush (wszelkie niezbędne linki i odnośniki pojawią się na dniach).

Z ważniejszych zmian:
* maksymalny limit 3 pauz dla gracza (przekroczenie go karane będzie walkowerem w starciu)
* zakazano Pułapki Czasowej złodziei
* zakazano Topora Nieuległości +5
* będzie możliwe zamawianie postaci wieloklasowych u organizatora
* limit posiadania maksymalnie trzech zwojów z danym czarem
* zmienione limity użyć zwojów w obu grupach

pozdrawiam,
Remiq
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Regulamin Polskiej Ligi Baldur's Gate
organizowanej przez Klan Children of Bhaal



I. Postanowienia ogólnie
II. Sędziowie
III. Technikalia
IV. Postaci
V. Kategorie i punktacja
VI. Zasady walki
VII. Czary i Zdolności
VIII. Przedmioty

I. Postanowienia ogólne:

1. Organizatorem Ligi Baldur's Gate II: Cienie Amn i Tron Bhaala (zwana dalej Ligą BG) jest Klan Children of Bhaal (zwany dalej Organizatorem). Jej założeniem jest rozegranie serii pojedynków 1 osoba kontra 1 osoba za pomocą bohaterów stworzonych w BG II: Cienie Amn oraz dodatku Tron Bhaala.
2. Liga BG będzie toczona w dwóch fazach:
- Faza pierwsza - faza grupowa (liczebność w jednej grupie wynosić będzie 4 graczy) - która rozgrywana będzie systemem każdy z każdym, awansem będzie premiowane na pewno I miejsce w danej grupie, możliwy jest także awans z kolejnego miejsca o ile zaistnieje konieczność dopełnienia liczby graczy do potęgi liczby 2 (np. 4, 8, 16) - w takim przypadku o kolejności awansu z kolejnych miejsc zadecyduje ilość punktów uzyskanych w grupie,
- Faza druga - faza pucharowa, która rozgrywana będzie metodą bezpośrednich pojedynków o awans do kolejnej rundy.
3. Całe spotkanie określa się mianem pojedynek, jedno starcie nazywane jest natomiast walką.
4. Liga BG nie jest imprezą jednorazową - planowane jest coroczne rozgrywanie jej kolejnych edycji.
5. Do Ligi BG przystąpić może każdy gracz, posiadający postać spełniającą ligowe wymogi.
6. Utworzona została specjalna strona poświęcona Lidze BG, która zawiera wszelkie informacje na jej temat. Jest to oficjalne centrum rozgrywek ligowych - aktualizowane codziennie o najświeższe wyniki, komentarze i wywiady.
7. Aby zgłosić się do uczestnictwa w Lidze BG wymagane będzie wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który zamieszczony będzie na oficjalnej stronie Ligi BG. Niezbędne będzie także przesłanie pod wyznaczony adres plików z wyeksportowaną postacią, którą dana osoba będzie grała w Lidze BG. Istnieje również możliwość pobrania gotowej postaci ze strony Organizatora bądź stworzenia nowej przez jednego z sędziów po wcześniejszym wypełnieniu formularza zgłoszeniowego. Przyjęcie zgłoszenia zostanie potwierdzone drogą mailową. Wówczas nowy zawodnik winien jeszcze zarejestrować się na stronie Ligi BG, jeśli wcześniej tego nie uczynił.
8. Poprzez wysłanie formularza zgłoszeniowego gracz automatycznie akceptuje regulamin Ligi BG i zobowiązuje się do jego przestrzegania.
9. Wszelkie wykroczenia przeciwko turniejowym zasadom karane będą proporcjonalnie do ich skali - z wykluczeniem z rozgrywek włącznie.
10. Przestrzeganiem regulaminu i wymierzaniem kar zajmować się będą sędziowie.

II. Sędziowie:

1. W każdej walce pojawia się 1 sędzia.
2. Wybór sędziów dokonywany jest wewnątrz Klanu.
3. Administratorem na stronie będzie Sędzia Główny Organizatora (który na czas trwania Ligi przyjmie taki tytuł także w Profilu - w charakterze rangi). Będzie zajmował się on zamieszczaniem wyników i aktualizacją tabeli oraz odpowiadaniem na pytania graczy i rozstrzyganiem sporów.
4. Do Sędziego Głównego zgłaszać będą wyniki pojedynków pozostali sędziowie.
5. Daty i godziny poszczególnych meczów będą ustalane przez całe grono sędziowskie na specjalnych zebraniach.
6. Jeśli wybrane terminy nie będą pasowały zawodnikom, to możliwe będzie zaproponowanie odpowiedniejszych, które zostaną zaakceptowane jedynie jeśli będą odpowiadały sędziemu danego pojedynku.
7. Dokładny termin pojedynku pojawi się na stronie na tydzień przed jego rozegraniem - uwagi co do niego zgłaszać można maksimum na 48 godzin przed spotkaniem u Głównego Sędziego. Zgłoszenie swej niedyspozycji w dzień rozgrywki na mniej niż 2 dni przed nią oznacza poddanie walki.
8. Serwer zakładany jest przez sędziego, który osobiście informuje zawodników o nazwie wirtualnej sieci i haśle do niej. Innymi słowy na serwerze mogą przebywać maksymalnie 3 osoby - 1 sędzia i 2 gracze. Nie dopuszcza się obecności obserwatorów.
9. Pojedynki odbywają się niezależnie od pingów graczy.
10. Decyzje sędziego na serwerze są ABSOLUTNIE niepodważalne.
11. To on udostępnia zawodnikom odpowiednie prawa, czyli pauzę.
12. Po upływie 10 sekund od czasu wyrażenia przez graczy gotowości do walki sędzia rozpoczyna walkę pisząc na czacie: "START".
13. Pauza zarządzona przez sędziego nie może zostać przerwana przez gracza. Za to sędzia może w każdej chwili przerwać pauzę zarządzoną przez zawodnika (nie wykonywanie żadnych akcji dłuższej niż 2 minuty oznacza poddanie walki).
14. Sędzia dba o przestrzeganie reguł walki oraz zasad określających postacie - dlatego też ma wgląd do kart postaci i ekwipunków zawodników.
15. Wszelkie zastrzeżenia co do pracy sędziów należy wysyłać na maila Sędziego Głównego lub też zgłaszać na forum turnieju w przeznaczonym do tego dziale.
16. Sędzia podejmuje wszelkie istotne decyzje i może decydować o przerwaniu, odłożeniu meczu, a także zawieszeniu lub nawet usunięciu z serwera danego gracza.

III. Technikalia:

1. Oficjalnym modem turniejowym jest BG Fight, który został stworzony przez Shinigamiego na potrzeby Ligi. Dopuszczona do rozgrywek zostanie wersja 1.3 .
2. Oprócz niego każdy gracz winien posiadać: Baldur’s Gate II: Cienie Amn + Baldur's Gate II: Tron Bhaala + patch do Baldur's Gate II: Tron Bhaala (nie dotyczy najnowszych edycji).
3. Korzystanie z innych modyfikacji lub poprawek jest kategorycznie zabronione. Każda postać jest pod tym względem skrupulatnie sprawdzana, niezastosowanie się do tego punktu jest równoznaczne z wyrzuceniem z turnieju.
4. Do gry przez sieć niezbędny jest program Hamachi w wersji 1.0.3.0

IV. Postaci:

1. Dozwolone jest wykorzystywanie wszystkich klas znajdujących się w grze Baldur’s Gate II: Cienie Amn oraz dodatku Tron Bhaala. Łącznie z kombinacjami wieloklasowymi.
2. Nie zabrania się tym samym grania Dzikim Magiem wraz ze wszystkimi zaletami oraz wadami tejże klasy.
3. W rozgrywkach brać udział mogą jedynie bohaterowie ukształtowani po jednorazowym przejściu sagi.
4. Zabronione jest importowanie postaci z Baldur's Gate wraz z Opowieściami z Wybrzeża Mieczy, jak również korzystanie z różnorakich edytorów typu Shadow Keeper i kodów.
5. Zabrania się korzystania z własnych portretów i dźwięków.
6. Osoby grające magami, czarownikami, bardami lub dwuklasowcami i wieloklasowcami z połączeniem tych klas nie mogą zgłaszać postaci z przygotowanymi wcześniej sekwencerami, wyzwalaczami itp. Postaci, które będą je posiadać zostaną odrzucone przez sędziego.
7. Zmiana postaci po wysłaniu formularza zgłoszeniowego jest niemożliwa.
9. Istnieją trzy sposoby na dodanie postaci do Ligi, można dodać:
- postać powstałą w efekcie przejścia gry (z zachowaniem wszelkich ograniczeń - m.in. limitu punktów, z dozwolonymi bonusami wynikłymi z gry (Piekło, Machina Luma Szalonego - w przypadku Tronu Bhaala),
- postać stworzoną przez Organizatora na podstawie wypełnionego formularza,
- postać gotową - wybraną spośród umieszczonych na stronie Ligi (na wniosek gracza może ona zostać nieco zmieniona przez Organizatora).

V. Kategorie i punktacja:

1. By zachować pewną równowagę dokonany został podział na kategorie poziomowe. Nie ma podziału na kategorie klasowe.
Rozgrywki będą prowadzone w następujących kategoriach:
A) Cienie Amn: Każda postać przed uzyskaniem Umiejętności Wysokiego Poziomu i posiadająca przedmioty, czary oraz bonusy osiągalne jedynie przed przejściem do Tronu Bhaala:
- Wojownik wraz z podklasami – 19 poziom
- Łowca wraz z podklasami – 17 poziom
- Paladyn wraz z podklasami – 17 poziom
- Kapłan wraz z podklasami – 21 poziom
- Druid wraz z podklasami – 14 poziom
- Mag wraz z podklasami – 17 poziom
- Złodziej wraz z podklasami - 23 poziom
- Bard wraz z podklasami - 23 poziom
- Czarownik – 17 poziom
- Mnich – 19 poziom
- Barbarzyńca – 19 poziom
- Dwuklasowiec/Wieloklasowiec - łączna ilość punktów doświadczenia z wszystkich klas nie może przekroczyć 2.800.000 punktów doświadczenia (zwanych dalej PD).
B) Tron Bhaala: od początku Tronu Bhaala (2.800.000 PD) do poziomu 40 (max. 8 000 000 PD).
2. Punktacja:
A) Cienie Amn:
- dwuklasowiec/wieloklasowiec - 1 pkt za zwycięstwo
- wojownik i pokrewne/klasy bazujące na czarach:
vs złodziej/bard/woj/klasy bazujące na czarach - 2
vs dwuklasowiec/wieloklasowiec - 3
- bard/złodziej:
vs złodz/bard - 2
vs woj/czarujący - 3
- dwuklasowiec/wieloklasowiec - 4
B) Tron Bhaala:
- dwuklasowiec/wieloklasowiec - 1 pkt za zwycięstwo
- pozostali 1 punkt za zwycięstwo nad każdym poza dwuklasowiec/wieloklasowiec - wtedy 2 pkt

VI. Zasady walki:

1. Gracze muszą pojawić się na serwerze w czasie 15 min od jego założenia. Spóźnienia do 5 min karane będą pouczeniem, większe zaś walkowerem dla rywala.
2. Sędzia sam wczytuje postacie zawodników na serwer i przekazuje kontrolę nad nimi konkretnym graczom.
3. Kiedy sędzia zakończy czynności przedmeczowe to gra zostanie uruchomiona, przenosząc uczestników na arenę pojedynku.
4. Po pojawieniu się w grze gracz ma maksymalnie 5 minut na wyrażenie gotowości do walki. Jeśli nie uczyni tego w podanym czasie sędzia po 10 sekund od jego upływu daje sygnał do walki. Jeśli gracze będą gotowi wcześniej, to sędzia da w sygnał 10 sekund po deklaracji ostatniego zawodnika.
5. Gotowość wyraża się pisząc na czacie: "Gotowy". Sygnał do walki to: „START".
6. Gracz może użyć maksymalnie trzech pauz w dowolnym momencie walki, ale nie ma prawa przerwać pauzy rywala ani sędziego. Za łamanie tego przepisu przyznawane będą ostrzeżenia. Trzy takie równają się walkowerem dla przeciwnika. Ponadto za użycie większej ilości pauz (ponad trzy) gracz zostanie zobligowany do poddania starcia walkowerem. Podczas pauzy można zmieniać ekwipunek, przygotowywać czary itd.
7. Pojedynek wygrywa osoba która zwycięży w 3 walkach. Możliwe wyniki to 3:0, 3:1 i 3:2.
8. Walka kończy się w momencie śmierci jednego z zawodników, bądź jego wycofania się.
9. W przypadku śmierci obu zawodników walkę uważa się za nierozstrzygniętą, należy ją powtórzyć.
10. Przed każdą rundą sędzia będzie ponownie wczytywał postacie graczy. W ten sposób zostaną odnowione zapasy mikstur i zwojów.
11. Nikt nie może rzucać żadnych zaklęć przed walką ani pić mikstur. Można jedynie przygotować sobie odpowiedni ekwipunek i czary.
12. Zabrania się wykorzystywania podczas walki jak i podczas tworzenie postaci błędów występujących w grze.
13. Zabrania się używania skryptów postaci.

VII. Czary i Zdolności:

1. Kategorycznie zabrania się użycia jakichkolwiek czarów, zwojów etc. stworzonych przez gracza lub modyfikacje.
2. Użycie zwojów:
A) Zabronione jest posiadanie i wykorzystywanie zwojów powyżej 6 poziomu dla wszystkich klas i kategorii. Dodatkowo można posiadać jedynie trzy zwoje z danym zaklęciem.
B) Cienie Amn – można posiadać nieograniczoną ilość zwojów, ale w walce dopuszcza się użycie jedynie 6 (łącznie ze zwojami ochronnymi).
C) Tron Bhaala – można posiadać nieograniczoną ilość zwojów, ale w walce dopuszcza się użycie jedynie 9 (łącznie ze zwojami ochronnymi).
3. Zabronione jest użycie zielonego zwoju "Ochrona przed magią", "Zatrzymanie Czasu" (i zwoju, i zaklęcia) oraz zaklęcia "Uwięzienie" (zakaz i zaklęć i zwojów)
4. Można korzystać z każdej Umiejętności Wysokiego Poziomu (Młyńce, Zabójstwo, Akceleracja itp.), jednak pozwolenie to dotyczy wyłącznie kategorii Tron Bhaala, w kategorii Cienie Amn ich użycie jest zabronione.
5. Dozwolone jest użycie zwoju z zaklęciem "Życzenie" (jednak tylko w kategorii Tron Bhaala) i "Ograniczone życzenie".
6. Zabroniona jest zamiana w Zabójcę, jak i w jego potężniejszą formę - Pustoszyciela.
7. Zezwala się na przywołanie wszystkich istot.
8. Posiadanie Bonusów dostępnych w Piekle dozwolone jest tylko w kategorii Tron Bhaala.
9. Dozwolone jest używanie pułapek przez złodzieja, z wyjątkiem Pułapki Czasowej.

VIII. Przedmioty:

1. Każda postać może posiadać 5 mikstur leczących i 5 innych. Do mikstur leczących zaliczają się też wszystkie przedmioty jednorazowego użytku które umożliwiają leczenie (dobre jagody, orzechy z drzewa życia). Dozwolone jest posiadanie 3 Orzechów z drzewa życia zamiast 5 mikstur leczenia.
2. Dozwolone jest posiadanie wszelkich możliwych do znalezienia w Baldur's Gate II: Cienie Amn (wraz z dodatkiem Tron Bhaala w przypadku drugiej kategorii) rzeczy jednak można mieć tylko 1 sztukę danego przedmiotu, nie będącego pociskiem, miksturą czy zwojem.
3. Dozwolone jest korzystanie z Płaszcza Odzwierciedlenia i Kostura Magów, ale tylko w zmodyfikowanej przez BgFight wersji.
4. Nie wolno jednak używać Berła Zmartwychwstania, zbroi i broni utworzonych z pantalonów, Obręczy Kontrolnych Illithidów i Pierścienia Kontroli nad Powietrzem.
5. Kategorycznie zabronione jest posiadanie przedmiotów lub czarów zmodyfikowanych przez inne programy lub też stworzonych od podstaw przez graczy.
6. Zabrania się używania przedmiotów z Baldur's Gate I wraz z dodatkiem OzWM.
7. Z pośród wszystkich broni zakazuje się posiadania i wykorzystywania Pustoszyciela +6 oraz Topora Nieuległości +5.
8. Przedmiotów z Twierdzy Strażnika można używać tylko w kategorii Tron Bhaala, analogiczne rozwiązanie dotyczy też premii z Machiny Luma Szalonego.


24 V jako termin startu Ligi (?)

Jak w tytule - jesteście za/przeciw? No i może pierwsze deklaracje?

Zapraszam do głosowania w ankiecie.


Wolumin Skarg i Zażaleń (Strona Ligi)

Temat z uwagami tyczącymi sie strony Ligi BG


Regulamin Ligi BG - pytania

Tutaj proszę wpisywać zapytania dotyczace regulaminu